Skip to content

Who bought the South China Morning Post?

As long as there have been newspapers, there have been rich men who wanted to own them. At one point Rupert Murdoch owned nearly a thousand. One of those was Hong Kong’s South China Morning Post (SCMP) – he sold it in 1993 to the Chinese-Malaysian tycoon Robert Kuok for $349m (the equivalent of $574m in today’s money). Now Kuok has unloaded the SCMP on Chinese internet company Alibaba, this time for just $266m.

. . .

The full text of this article is available online at:

http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2015/12/bought-south-china-morning-post-151215082556362.html

Published inAll ArticlesArchive
Sydney-based globalization expert Salvatore Babones is available to speak on the Chinese economy (demographics, growth, technology), the Belt & Road Initiative, global trade networks, and Australia-China relations. Contact: s@salvatorebabones.com